maanantai 29. syyskuuta 2008

Ollaanpas reippaita :)

Juu yritetään nyt olla reippaampana päivittelemään tänne kuulumisia ja kuvia. Jospas tästä sais vaikka tavan itselleen kehitettyä. Pitäsköhan minun nyt tällä kertaa kirjotta på svenska kun mulla on enemmän ruotsalaisia lukijoita kuin suomalaisia :)
Så lite om helgen som har gått. På lördag var jag och Jenna en liten sväng hos Nickes arbetskompis som fyllde 30 år. Nicke stannade kvar och kom hem med pizza först kl. 3.30 på natten. Konstigt att man nästan alltid måste ha nåt att äta med sig när man kommer hem mitt på natten från krogen...På söndag var det jättefint väder och jag o Jenna var på en 2,5 timmars promenad med vagnen och hundarna. Hon sov nästan hela tiden! Vi har sååå snäll liten flicka!! Vi fick sällskap av min kompis Anne som oxå bor här i Nikkala. Hon hade med sig sina 3 bordercollies, en utav dom är söt liten Emma på 12 veckor. Tur att ag har inte fått nån valpfeber nu, har händerna fulla redan med lill tjejen och mina 2 ettriga terrier flickor. Sen på kvällen var pappan oxå "vaken" så Jenna stannade hemma och jag tog en sväng hos Sussi som hade Partylite bjudning. Jag beställde lite godoftande ljus som jag får tända att lysa upp mörka höst kvällarna, mysigt....

Här får ni igen lite nya bilder att beundra. Ha det gott alla!! Nu ska jag gå och baka en äppelpaj, mums!! Det är föresten helt otroligt det här fikandet när man är hemma...hela tiden sugen på nåt gott...mm...


Ninja älskar att vara ute och springa i full fart och busa med kompisarna
Xena är mera lugn dam med bestämda åsikt. Hon är skendräktig nu och vill bara helst vara inne och värma sig bredvid elementen...
Jenna har fått en ny fin tröja som hon visar upp =)

2 kommenttia:

Cathi kirjoitti...

Aj,aj...blir tufft för mamma o pappa att vakta Jenna i tonåren med så farligt charmiga ögon - om det dedan även blir mammas fransar så är det hopplöst...kramar

Anonyymi kirjoitti...

Hejsan,
Kul att du skriver på Svenska, det blir såå mycket lättare att läsa.

Fortsätt gärna med det...

Tack för trevligt sällskap på dagens promenad. Synd att det blir så sällan...tiden räcker inte till.
Vi ses på lördag...
/Annika.